fredag 9 mars 2012

Ett tag sen sist!

Redan en bit inne i mars... och vi har fått riktigt vårväder, i dag med 10+ grader även fast inte solen skiner!
I vävboden varvar jag med att väva på ripslöparen och trasmattväven. Den svart-grå-vita "Bettanmattan" är knuten och färdig för leverans och även några ripslöpare är fållade och klara.



Nu har jag på gång en rosengångsmatta i ljusa pastellfärger, varvat med lite svarta inslag som kontrast. (Som vanligt svårt att fota så färgerna blir till sin rätt)



Det var lite i från mig och det jag pysslar med :-)
Därmed önskar jag alla en skön helg, med solsken och varma vindar!
Irené

5 kommentarer:

  1. Ha en skön helg själv, här är det bara grått och slaskigt!

    SvaraRadera
  2. Så fina dina rosengångsmattor är!
    Nu kommer våren, tussilagon börjar titta fram!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Pastell! Så snyggt och våraktigt!

    Har ni haft så varmt idag! Det börjar nog bli lite varmare här också men det har varit så blåsigt.

    Hoppas att du får en skön helg du med!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte att jag riktigt får till det där med rosengång, men det är oerhört inspirerande att titta på dina härliga mattor.
    Och Bettanmattan är helt klart en av mina favoriter!

    SvaraRadera
  5. Är också inne på pasteller! Trevlig helg!

    SvaraRadera