onsdag 5 december 2012

Nu blev det riktig vinter!

Så här såg det ut hos oss i går... det snöade hela dagen och fortsatte under natten och det snöar och blåser än. En så'n här dag känner man sig belåten med att inte vara tvungen att ge sig ut på vägarna!
Men mitt i allt så tycker jag att det är vackert med snön, även hundarna gillar vintervädret och tumlar om och leker i snön :-)


Så var mina julmattor till hallen färdigvävda...
Jag kände mig lite villrådig och kom inte riktigt överens med väven i början och tänkte, vad har jag gett mig in på? Jag fick då ett lugnande svar på mitt dilemma, av Birgitta med bloggen Utsikt från vävstugan som alltid är så hjälpsam och delar med sig av sin kunskap, tack än en gång till dig Birgitta!





















Jag känner mig rätt så nöjd med mattorna... den ena som var min provbit är bara 1m och den gjorde jag en drejad frans på som avslut. Den andra är c:a 2m och där vävde jag en kant av mattvarp och det blev en fållad kant



















En dörrkrans till, som också fick vara med på bild... den är till Mattias & Petra (son /sonhustru)
Så vill jag säga tack, för alla trevliga kommentarer, alltid roligt att få ♥

Med det önskar jag alla en fortsatt fin vecka i advent/ Irené

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Din mattan är så fin, så duktig du är på att sätta ihop färger oxå. Har du trasor som inslag i glesripsen ?
    Våra hundar älskar oxå att busa i snön, bara det inte fastnar snö mellan trampdynorna.
    Ha det gott Eva-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min matta... ja, jag har vanliga mattrasor C:a 2 cm breda som inslag/ Irené

      Radera
  2. Jättevacker matta, läckra färger!

    Ha det fint i snön/Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ripsmatta! Alldeles lagom julig. Har också tittat lite på dina gåsögon och det ger massor av inspiration. Hälsar en annan väv-Irene! :-)

    P.S. Här finns jag: torasvavstol.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina rader, alltid roligt när någon "ny bekantskap" ger sig till känna:-)Blev lite nyfiken och ville gärna titta in hos dig... men när jag söker på den här adressen torasvavstol.blogspot.se får jag inget resultat? Du får gärna höra av dig igen, kanske gör jag något galet/ Hälsningar Irené

      Radera
    2. Fungerar detta: www.torasvavstol.blogspot.se
      Annars: Googla på "Toras vävstol"
      Vi hörs!

      Radera
    3. Din adress funkar inte... om jag googlar på Toras vävstol, kommer jag till Ann-Krisine Hallgren?
      Vilket mysterium... men som sagt vi hörs igen/ Irené

      Radera
  4. Hej Irene´.
    Så vackra mattor du gjort! Var jättestolt!
    Mycket fina.
    Nu blir jag riktigt sugen o inspirerad.
    Kram till duktiga dej-
    från Monika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, goa Monika/ Kram Irené

      Radera
  5. Ja, nu är det riktig vinter! Härligt för hundarna att leka i snön!
    Så bra med vävande bloggkompisar som kan ge tips. Snygga julmattor och fin krans.

    Kram från Agneta

    SvaraRadera
  6. Otroligt vad snygga mattorna blev!
    Känns riktigt inspirerande att ta tag i min egen glesripsfläta till våren!
    Och nu har jag ju dessuto mtjuvläst dina tips ;)
    /Sanna

    SvaraRadera