söndag 5 januari 2014

Min mellandagsvävning...

Nu är glada julen slut och vi har även kommit en bit in på det nya året och nu går vi mot ljusare tider!
Jag visade i förra inlägget att jag testade att väva gåsögon med två färger, i mellandagarna fick jag lite tid över och passade på att tillbringa den i vävstolen... resultatet blev den här mattan.


Mattan har landat hos yngste sonen med familj som flyttade in i sitt nya hus precis lagom till jul.
Vårt barnbarn Ida 13 år har varit fotograf och tagit bilderna med sin egen kamera ... den "minste" i familjen Oskar ser ut att vila skönt på nya mattan :-)




















Som avslutning gjorde jag en flätad frans... den här mattan var rolig att väva, plus att den blev riktigt stadig i kvaliten!



Så vill jag önska alla en fin fortsättning på 2014 och tacka er alla som tittat in under det gångna året, samt skrivit så många trevliga och uppmuntrande kommentarer * Irené *

8 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag blir sugen att komma igång med mattor igen... hoppas jagh hinner ta mig an solvning av svart mattvarp i morgon. En god fortsättning önskar jag dig också.

    SvaraRadera
  2. Fin matta. Är det gåsögon på kypertbotten eller hur har du skyttlat in den andra färgen? Har ej testat liknande själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Malin!
      Jag är så dålig på att förklara, jag har bara provat mig fram! Det är solvat i vanliga gåsögon, sen har jag motsatstrampat och lagt in respektive färg i vartannat varv... om du kan förstå hur jag menar/ Irené

      Radera
  3. Så glad sonen med familj blev så klart. jättesnygg matta-o fransen mycket fin.
    Ha en bra fortsättning på nya året o tack DU, för att vi får följa din vävning.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  4. God fortsättning till dej också. Så cin matta du vävt. Ser att lilla vovven tycker detsamma. Kram Birgitta

    SvaraRadera