torsdag 16 juni 2016

Gåsögon och tuskaft

Tanken när jag planerade den här mattan var att den skulle bli en matta till sovrumet...



















och dessutom passa till mitt överkast i lappteknik som jag sydde för ett par år sedan, Se här!





















Mattan är vävd i linmattvarp 8/4 och här fick det bli en flätad frans!




















Så var mattan klar och jag känner mig nöjd :-)
Både mattan och lapptäcket är tillverkat av återbrukade påslakan, gardiner och liknande. plus att det även är kasserade jeans i lapptäcket.



















Överkastet har hängt med ett par år och är rustikt och praktiskt när man har fyrbenta familjemedlemmar som gärna tar sig en lur på sängen :-)

























* Iréne *

4 kommentarer:

  1. Oh, I like it!! It adds a nice touch to your bedroom, along with your quilt. I think having creative things all through the house makes a home unique and welcoming. Lovely weaving :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Jättefin matta!
    Du gör alltid så fina mattor och har så bra mönsteridéer.
    Pricken över iet, var ju hundarna förstås? Hihi! Dom sitter ju så fint. Har ju Collie själv så därför är det alltid roligt att se andras hundar.
    Ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  3. Tack Britten... jag vet att du också är "colliefrälst" och även väv-intresset har vi ju gemensamt:)

    SvaraRadera