fredag 4 mars 2011

Kuddfodral och brickband...

Den här veckan har gått i influensans tecken och inte mycket har blivit gjort.
Jag visade i ett tidagare inlägg vad jag hittat i mina gömmor, några virkade rutor m.m. Nu har rutorna blivit hopsydda till ett par kuddfodral, känns bra när man får ihop det som blivit liggandes i skåpen till något användbart. Extra roligt när barnbarnet Thérese som samlar till sitt kommande egna hem sa... dom vill jag gärna ha mormor!


f
Ett par längder virkade i spetsmönster blev ett brickband eller varför inte tidningshållare, det verkar också att funka. Jag hade ingen ring att hänga banden i, så jag tog och virade till en järntråd för upphängning, får duga så länge... man tager vad man haver!
j


♥ Trevlig helg till alla som tittar in ♥

23 kommentarer:

  1. Vad kul att se vad du gjorde med vad du hittade. Jättefint!!
    Kul att Therese tyckte det med.
    Hälsningar Catrine

    SvaraRadera
  2. Lite Kajsa Varg! Men väldans vackert!
    Gillar det här med återbruk. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt att du hittat till mej, så jag hittade till dej. Roligt att det finns fler bloggar som visar en del vävning. Hit kommer jag gärna åter.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hejsan!Tack för ditt kommentar i min blogg, nu förstår jag att du fastnade för spetsmönstret =)
    Tycker dina mattor är är jätte vackra!! Hälsningar Lisa

    SvaraRadera
  5. Längtar tills du kommer igång med din vävning! Ta det varligt med armen. Var rädd om dej! Kram

    SvaraRadera