onsdag 7 juni 2017

Inspiration

Just nu finns så mycket vackert i naturen som inspirerar mig till både det ena och det andra 😄

I förra inlägget var det äppelblom som blev färgtemat i min rosengångs-matta. Nu har jag en matta i kypert på gång och eftersom det är syrenernas tid så blir den i olika syrenlila nyanser.



















Materialet är strimlade lakan/påslakan, några enfärgade och andra mönstrade men i liknande färgtoner, hopsydda lite huller om buller för att få ett melerat uttryck i mattan. Det blev en lättsam väv bara att trampa, skyttla och slå... trasorna lever sitt eget liv och bildar ett melerat mönster och jag känner mig nöjd!

* Iréne *

3 kommentarer:

  1. Du väver så fantastiska mattor . Jag har nyligen 1 år sedan börjat i en vävstuga genom Spf. Det är så roligt men det är mycket att lära. Du inspirerar verkligen med dina fina alster. Jag är uppväxt i ÖstraRyd så jag känner väl till Gårdeby numera bor jag utanför Eskilstuna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kerstin! Glädjande att du gillar mina mattor och även kul att du är uppväxt i Östra Ryd och känner till trakterna här omkring/ Lycka till med din vävning det är verkligen en jättekul hobby ☺

      Radera
  2. Igen, väldigt snygg matta och jag gillar du hur du parar ihop dom med blommor :D

    SvaraRadera