onsdag 2 november 2011

Tomtar på loftet...

Tänker så här... ska det hinnas bli färdigt, är det bäst att börja i tid!

Jag har vävt mycket rosengång under en tid,
och kände att nu var det dags att hitta på något annat kul i vävstolen!
Jag "klurade" en hel del... för att få till en liten tomte, med skägg och luva. Inspirerad av Linneskåpslycka's tomte på julhanduken ... Ja även om min tomte inte blev lika stilren ... :)


Och se'n blev det flera...

Lite pilligt, men roligt!


Jag önskar en fortsatt trevlig vecka till er alla som tittar in.... och hjärtligt tack för uppmuntrande kommentarer/ Irené

11 kommentarer:

  1. Vilka underbara småtomtar! Riktigt stiligt!

    SvaraRadera
  2. Haha! Festligt! En "glad" matta! Det är inspirerande att se, tyvärr har jag arbetsträning på gång! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så fina små tomtar, visst är det kul att lägga in lite pillgöra i väven.Grattis...
    hälsar Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig matta du vävt. Häftigt med de små tomtarna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilka helt fantastiska tomtar! Helt otroligt söta! Så fort min stora vävstol blir tom ska det upp mattvarp i den, och vem vet, det kanske blir en liten tomte - om jag får...?
    /Sanna

    SvaraRadera
  6. Klokt att börja i tid! Jag lär mig aldrig. Så jättesöta dina små tomtar är!
    I dag har vi varit i skogen och plockat mossa. Vi fick "låna" med oss grannens collie. Det kändes både roligt och sorgligt.

    Ha en fin allhelgonahelg!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Jättefin o kul matta:)

    Ha det gott:)
    Kram Björke

    SvaraRadera
  8. Så charmiga tomtar!!!!! /Viktoria

    SvaraRadera
  9. Jättefin matta. Vad använder du för sked. Använder du samma till dina fina rosengångmattor?

    SvaraRadera
  10. Hej Rosita!
    Jag hittar ingen adress till dig... så jag svarar dig här. Det är en 30/10 sked, samma som i övriga mattväven.
    Hälsningar Irené

    SvaraRadera
  11. Hej! Tack för den fina kommentaren på min blogg, vilken förde mig till Din blogg. Du ligger hästlängder före mig! Oh, så mycket fint! Jag har inte hunnit titta på allt, men den här tomten har jag lust att sno av dig. Har bara en liten stump kvar på en dukvarp och då skulle det passa bra med den här skäggiga slarvtjällstomten

    SvaraRadera