onsdag 16 september 2015

Nu är det dags igen....

Jag vet att det är långt till jul... men vet även att tiden går väldigt fort och ska man vara på julmarknad i slutet av november är det bäst att sätta fart!




Så här blev första tomtemattan 2015 :-)




Några rosengångsmattor har jag vävt i sommar...
























Men nu har jag satt upp en väv i oblekt linmattvarp 8/5 och solvat i gåsögon 130 cm bred. Tanken är en matta till vardagsrummet. Har inte bestämt mig riktigt hur jag ska fortsätta med ränderna...trasorna är svart, beige och typ fröskalsbomull.





















Sen har vi fått en ny familjemedlem "Alex" som jag tillbringar mycket tid med... mycket lek och bus är det med kompisarna Toy och Alma!
                                                                                                         





















* Irené *

5 kommentarer:

  1. Du väver såå fina mattor!
    Jag har äntligen satt upp vävstolen och har börjat på 2 plädar. Det var länge sen jag vävde och det känns lite ovant.
    Men så spännande med en liten kille? Dom är väl för go'a?
    Nu har jag bara en av mina Collie's kvar, tyvärr.
    Ha det gott och massa nospussar till Alex! :)

    SvaraRadera
  2. Fina mattor som vanligt. Tiden går så fort så snart är vi mitt uppe i julfirandet...

    SvaraRadera
  3. Tomtemattan är fantastisk. Började väva för ett par år sedan och har långt kvar innan jag kan göra något så fint. Har du själv hittat på mönstret eller går det att hitta någonstans. Kanske jag skulle kunna våga prova om några år :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fina mattor, tomtemattan är 'superbra'!

    SvaraRadera
  5. Har återigen hamnat på din sida när jag surfat runt på nätet och sökt efter mattor med rosengång. Och jag blir lika hänförd varje gång! Dina mattor är verkligen helt makalöst vackra! Var ska du stå på julmarknad, om jag får vara nyfiken nog att fråga? Jag väver tyvärr inte själv och är rädd att det är lite sent att lära sig vid 40 års ålder för att någonsin kunna väva sådana konstverk. Dina mattor är en sann glädje för ögonen, tack för att du visar dem!

    SvaraRadera