tisdag 25 oktober 2011

Lite tidigt kanske...

Så är julmattan klar... som sagt lite tidigt att tänka på jul, men tiden går fort och snart är vi där! Och det känns mysigt med lite julförberedelser i höstmörkret.



Den blev 240 x 70 cm... och jag fick för mig att döpa den till Rudolf :)




* * * * * * * * * * *

När jag ändå är inne på jultemat...

Jag brukar alltid göra några kransar till advent, men förra året blev det dåligt med det. Som nog alla minns, kom snön ovanligt tidigt och därmed svårt att komma åt att plocka lingonris och mossa.






















Men nu har jag garderat mig med lite fräscht kransmaterial, så nu är det bara att sätta igång och knyta... när andan faller på!
Nu önskar jag en fortsatt trevlig vecka till er alla som tittar in/ Irené

7 kommentarer:

  1. åh, vad du inspirerar! längtar efter att få sätta upp en mattvarp-men sen gäller det att ha matt-trasor oxå;) o kombinera dom så bra som du!!!
    hälsningar monika i nybro

    SvaraRadera
  2. Åååå. jag bara älskar din matta! Måste, nästa mattväv sätta upp rosengång, så vackert bara! Kram!

    SvaraRadera
  3. Fin jul matta -gillar färgerna:))
    Kul att du vill vara med i vår utlottning:)
    Önskar dig lycka till;)

    Kram från björke

    SvaraRadera
  4. Till Monica i Nybro!
    Tack för alla dina uppmuntrande kommentarer... Jag har försökt, men kan inte nå din blogg.
    Hälsningar Irené

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt snygg matta! Härliga färger.
    Det ligger en mattvarpfläta här och väntar på att den stora vävstolen ska bli tom...

    SvaraRadera
  6. Underbar julmatta. Dina mattor är som ögongodis och de pryder nog sina hem som små smycken.Javisst så är det dags för kransar igen. Tiden går fort fortsatt trevlig höst.
    Hälsningar Catrine

    SvaraRadera
  7. Oj så vacker matta! Där fick jag mera idéer till min poppana väv som jag har tänkt knyta om till rosengång!H.Tilda

    SvaraRadera