onsdag 5 september 2012

September

Nu känns det att hösten är här, i dag har vi haft ett riktigt blåsväder men även sol, och man känner september i luften. Då är det mysigt att sitta i vävboden och höra hur det viner runt knutarna. Jag har börjat väva i gåsögonväven med svart varp, det är meningen att det ska bli en helvit matta (till sonen) framöver. Men medan jag väntar på att få ihop tillräckligt med vita mattrasor, leker jag lite med att blanda tuskaft och gåsögon i olika fält. Trasorna är rester från mattorna i förra inlägget, kan tro att det räcker till en liten dörrmatta i alla fall :-)

















Irené

5 kommentarer:

  1. Spännande, kul att testa lite! Hälsningar Ursula

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut. Lugna fina färger. Visst är det kul att väva gåsöga, tätt och fint blir det, trasorna fyller väl. Kram från Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blir!
    Tycker det är knepigt att blanda gåsöga och tuskaft eftersom gåsögat gärna vill dra in sig lite i kanterna, men det är nog bara jag som får öva lite...
    /Sanna

    SvaraRadera
  4. Du är en mästare på mattor!!
    O det är ingen överdrift!
    Suckar av avund och längtan....(hur fasen ska jag snabbt bli av med varpen jag har i stolen, så jag kan sätta upp mattor!!?)
    Kram Monika

    SvaraRadera
  5. Jag sökte runt på inspiration på mattor, då jag är sugen på att lära mig mer om vävning, och hittade den här. Jag ska nog börja med något enklare, men ville bara säga att den är väldigt fin! /Sandra

    SvaraRadera