söndag 30 september 2012

Lite planering och annat!

I dag har den vita mattan installerats i köket hos Mattias och Petra, plus barnbarnen Ida och Elin... inte att förglömma. Deras lille Oskar provsitter mattan och han verkar tycka att den är till belåtenhet!


























Jag ska väva en vit matta till i gåsögon, men sen är jag sugen att prova på något annat. Jag sitter ofta och bläddrar i den här boken, den är skriven av Ann-Kristin Hallgren och Monika Hallén och jag tycker att den är så inspirerande. Längst bak i boken finns det också beskrivningar på olika sätt att göra kanter på mattor och även fransar m.m.


























Jag tror att nästa väv ska få bli en glesrips... det har jag inte vävt tidigare och det känns lite kul att prova på något nytt :-)




















Så är det 1:e oktober i morgon och nog är hösten vacker med sina färger... nu får vi se vad oktober månad har att bjuda på!
Irené

3 kommentarer:

  1. Fin matta och fin hund.
    Alla tiders trasmatta är en härlig bok med bra tips i, tycker jag också.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  2. Mattan och vovven är så fina. Ann-Kristin och Monica gör så fina vävböcker. Jag har de flesta av deras böcker. Kan inte låta bli att köpa fina vävböcker.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Nej men, har de inte en collie? Fast lille Oskar är ju också jättesöt! Bra att han gillar mattan.
    Det ska bli kul att se en glesrips för jag har ju ingen aning om vad det kan vara.
    Vackra höstfärger på trädet!

    Ha en härlig hösthelg!
    Agneta

    SvaraRadera