måndag 30 juni 2014

Perfekt väv-väder...

Ja, så var det förra veckan!
Kallt och mulet ute men i min väv-bod varmt och mysigt med regnet smattrande mot taket! Och jag vävde färdigt en jeansmatta i gåsögon... den har varit på gång ett bra tag!




















Vädret blev inte så mycket bättre i helgen, med andra ord passande väder för mera innepyssel :-)

Jag får så mycket mattrasor av släkt och vänner som jag tacksamt tar emot, ibland så fina tyger att jag tycker det är synd att klippa sönder till mattrasor.

Men tänkta mattrasor går ju även att återbruka på andra sätt. Jag har länge haft i tankarna att försöka sy ett överkast i lappteknik ... så nu har jag klippt till rutor i stället för remsor.




















Jag skar även upp de sista jeansen till rutor och blandar in.
Det är ingen avancerad lappteknik, men som jag brukar säga... kul när man kan ta hand om det man har och göra något av det!























Nu hoppas jag att sommaren snart kommer tillbaka och vi får njuta av sol och värme!

* Irené *

1 kommentar:

  1. Jag har varit inne på din blogg då och då men inte givit mig till känna.
    En vävstol har varit min dröm men det fanns ingen plats och när mina pojkar skaffade sig eget då drömde jag inte mera om en vävstol. Jag hade fått artros i rygg och händer.
    Nu tittar jag på andras alster. Du har åstadkommit mycket fina saker. Du måste ha mycket energi som ger dig på att sy ett lapptäcke. Jag skulle inte ha tålamod att hålla på med alla dessa lappar. Ditt täcke blir snyggt.
    Herrn i huset tittar på fotboll och har satt mig vid datorn. Jag väntar tills det blir final, då ska jag titta.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera