fredag 11 oktober 2013

Tomtarna gör sig påminda...

Lite tidigt kanske... men jag tycker det börjar känns lite mysigt att tänka på adventstiden, att tända andventsljusstakar plus alla andra förberedelser inför jul! Med den känslan har jag vävt en julmatta med tomtar!





Och så här blev den i år... lite färglad och i rosengång!


 
Jul 2012, tomtar på vit botten och gåsögon...


2011 blev det en tomte på svart botten...

 
Min tanke... jag gillar att den ena mattan inte är den andra lik... bara tomte-temat som förenar :-)

12 kommentarer:

  1. Fina tomtemattor du väver.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ooooh så vackra mattor du har vävt! H.Tilda

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Den senaste är nog favoriten

    SvaraRadera
  4. Behöver jag ens säga att jag fullkomligen älskar dina tomtemattor!
    Adventstiden är snart här så det är lika bra att börja förbereda sig.

    SvaraRadera
  5. så otroligt fina säljer du mattor ?
    MVH Lotta Hammarberg

    SvaraRadera
  6. Ein sehr schöner Teppich gefällt mir sehr gut!

    Liebe Grüße nach Schweden
    Nicole

    SvaraRadera
  7. Dina tomtemattor är så charmiga! Står du på julmarknader? /Viktoria

    SvaraRadera
  8. Tack Viktoria... jag ska vara med på en mindre julmarknad som kyrkan anordnar! Jag var där även förra året och det var jättetrevligt, det börjar fred. 22/11 och fortsätter lörd-söndag. Ett litet plus som gör det extra roligt att vara där, är att det är min mormors hembygd och jag träffade flera som kom i håg min mormor Frideborg och hennes rosengångsmattor och att hon gladeligen skänkte sina mattor till syföreningaktioner och liknade som gick till "välgörande ändamål" Med andra ord en trevlig och nostalgisk helg för mig!

    SvaraRadera
  9. De är så jättefina dina julmattor och den senaste är superfin!! Skulle va kul att prova!!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  10. Vilken kreativitet och vilken känsla för färg och form!!! Jag är stum av beundran!!!
    Vävliga hälsningar Anna-Clara

    SvaraRadera
  11. Oh, vad dina tomtemattor är fina! Roligt med de olika varianterna.
    Ska man hinna väva julmattor måste man väl börja tidigt.

    Kram Agneta

    SvaraRadera