tisdag 12 januari 2016

Vinterros

Så tänker jag kalla den här mattan! Jag började väva den när första snön föll och vintern infann sig hos oss i Söderköpingstrakten. Den var rolig att väva och jag har tränat mig att förstå hur man ska trampa för att få till olika mönster. Nu har jag fått lite grepp om det tror jag och är inspirerad att fortsätta utforska den här Rosengången.






















Det blev en rejäl gångmatta c:a 3 meter lång.





















För att få lite extra effekt på fransen, knöt jag in ett par svarta varptrådar...



























Och gjorde en drejad frans






















Tyvärr inga bra bilder... svårt att hitta ljuset för att få bra foton där färgerna framträder rätt, det bästa ljuset hittade jag i köket och köksbordet fick stå till tjänst / * Iréne *

5 kommentarer:

  1. Wow, that turned out quite well, didn't it? I love the darker yarns set against the light background yarns, it makes the designs stand out. That looks like it would have been fun to weave!

    SvaraRadera
  2. Bra namnet för denna vackra mattan.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin matta. Du lyckas alltid få ihop fina färger.

    SvaraRadera
  4. Du har lyckats riktigt bra med rosengången och fina färger.

    SvaraRadera