lördag 10 september 2011

Fortsättning på temat Gamla mattor

En av anledningarna till att jag ville hitta mormors mattor är... jag vill klura ut hur hon vävde sina olika bårder i rosengång! Det är ganska nytt för mig att väva just i rosengång, men jag vill gärna lära mig mer, för att kunna variera lite med olika bårder! Mormor lämnade inte efter sig några vävnotor, dom hade hon säkert i huvudet... bara solvningen fanns på papper i en liten svart antecknigsbok.

Den här med tre färger i bården tycker jag är lite kul, den har jag klurat på idag.
Inte lätt att lista ut, hur man ska trampa... får se om jag lyckas!
Fortsatt trevlig helg till er som tittar in/Irené

2 kommentarer:

  1. Hej! Titta i någon lite äldre trasmattsbok, så kan du se hur du ska trampa. Det finns got om vävböcker på bibblan att låna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Birgitta, det var en bra idé!

    SvaraRadera