måndag 26 augusti 2013

Lite i gång....

Efter en jätteskön sommar med många fina dagar och ett långt vävuppehåll, har jag så sakteliga kommit i gång i vävstolen. Det är gåsögon med svart varp, den här mattan är tänkt som köksmatta till min syster...



Nästa matta ska jag väva med jeanstrasor milerat med grått/svart, jag tänkte först väva den med oblekt varp men ångrade mig! I min andra vävstol ska jag sätta upp en rosengångsväv... där blir nog också svart varp. Nu känns det kul att komma i gång i vävstolen igen :-)
Vi har fortfarande fina dagar med sol och riktigt varmt.... men framåt kvällen blir det snart kyligt och det känns lite höst i luften/ Irené



2 kommentarer:

  1. Ja, nu närmar sig hösten, o det är konstigt hur det påverkas oss. Vi börjar pyssla o komma igång med hobbys o annat.
    Blir roligt, som vanligt, att se dina alster.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt det ska bli att få se dina fina mattor som du ska väva, du är en mästare på rosengångsmattor!!
    Ja naturligtvis är alla dina mattor superfina!
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera