torsdag 13 februari 2014

Lite knasig matta...

Men ibland är det rolig att bara sitta i vävstolen och leka med mattrasorna och i dag var det en så'n dag!
Jag är inspirerad av alla färgglada och roliga Patchworkmattor jag sett på nätet... då är det bitar av begagnade mattor i olika färger och mönster som är hopsydda.



















Jag har så många små trasnystan som egentligen inte räcker till något, tänkte att dom skulle komma till nytta nu. Roligt att testa något (för mig) nytt.... och lite knasig får man ju vara ibland :-)

* Irené *

6 kommentarer:

  1. Ser riktigt fint ut, kanske det där blir den bästa matta du gjort, vem vet. Och vad bra att använda trasor som man inte tycker att det skulle kunna bli något av
    Christina

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag var en jättekul knasidé. Måste jag pröva. Gissar att det är ganska tålamodsprövande och att fingrarna blir lite rödfnasiga.

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé! Själv väver jag inte mattor, men så där kan man så klart leka med annat också. Ska lägga det på minnet.

    SvaraRadera
  4. Som Kajsa Varg! Man tager vad man haver! Ibland kan det mest galna och oväntade bli rasande skoj. Väntar på att få se hela mattan!

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli jättebra! Jag har sett sådana mattor på NK. Så snyggt!
    Inget ska förfaras!

    Kram Agneta

    SvaraRadera