onsdag 17 augusti 2011

Lite höstkänsla

Mörkret kommer fort om kvällarna och i skogen har ljungen börjat blomma. Jag får alltid en vemodig känsla, när jag ser att den är på väg att slå ut. Jättevacker, men bådar ändå om att sommaren går mot sitt slut. Nu är det även säsong för "Bollkryssen" som de kallas, dom ger också lite höstkänsla, men är fräscha i sina färger, nu när Pelargoner och andra sommarblommor sjunger på sista versen. Mitt Bollkryss passade bra i färg med min senaste matta... så det blev att fota ihop!


Jag lyssnar alltid på radion, när jag sitter i vävboden och en dag när jag satt och vävde på den här mattan, spelades Evert Taube's " Rosa på bal vackert namn eller hur" Javisst tänkte jag, så får det bli...Rosa blev den här mattans namn!

Här avslutade jag med en bandkant i stället för frans,
kul med lite variation... 67 x 180 cm blev måttet!

Jag säger än en gång... Tack till er som tittar in och för alla goa kommentarer/Irené

9 kommentarer:

  1. Att sommaren går mot sitt slut gillar jag då rakt inte, men dina mattor gillar jag till 100%.

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla... du är en riktigt trogen "kommentator" på min blogg, att sommaren är för kort är vi helt överens om och att du gillar mina mattor blir jag jätteglad för!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar matta! Ha en fin höst....det är mysigt med lite ljumma, mörka augustikvällar också..att få tända ljus och kura lite /MVH
    Brittis

    SvaraRadera
  4. Håller helt med! Lite vemodigt är det allt, med hösten. Samtidigt kan man unna sej det här med att vara inne, pyssla, dona lite! Såg din bollkryss lite dåligt, men kan tänka mej vilken färg du valt. Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är lite tokig jag gillar den här tiden på året de vackra dagarna och färgerna. Gillar gör jag också dina mattor underbara färger & mönster

    SvaraRadera
  6. Visst Catrine...hösten är jättefin på sitt sätt. Varje årstid har ju sin tjusning!

    SvaraRadera
  7. underbara mattor! du är en inspiratör!
    hälsningar monika

    SvaraRadera
  8. Passande namn på en vacker rosa matta.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Så bra att du fick hjälp av Evert Taube att döpa din fina matta. Den passar verkligen i färg mot bollkrysset.
    Jag tycker om hösten också men inte än.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera