torsdag 4 augusti 2011

Inspirerande...

Jag har fått överta en "skatt" av en väninna som har slutat väva!
Tack snälla Ingela än en gång!

Här en kartong med fina bommulsgarner i olika färger och kvaliter 8/2-16/2 plus stränggarn. Nu blir det att fundera ut vad jag ska väva av det. Skulle gärna vilja prova på ripslöpare... kanske någon av er som tittar in kan ge mig lite tips och ideér?


Och nästa kartong... med härliga mattrasor


Många turkosa nystan i lite olika nyanser...
Inspirerade mig direkt, att påbörja en ny matta!

Som vanligt var det svårt att fota, så att färgerna kommer till sin rätt!
Irené

4 kommentarer:

  1. Grattis till dej som fått en skatt. Nu får du fundera ut vad det kan bli. Ripslöpare låter väl bra.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så underbart att du har att göra......inget stilla pensioliv där inte. Fortsatt trevlig sommar

    SvaraRadera
  3. Ännu en fin rosengång! Jag fotar alltid utan blixt och redigerar sedan bilden i datorn. På så sätt tycker jag att det blir lite mer rättvisande färger. Trevlig helg! /Viktoria

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade din blogg här när jag var ute o letade tips för att väva rosengång. Har nyligen fått en vävstol av min mormor och har börjat väva men får inte riktigt till de där fina mönstret som du gör. Vore jättetacksam om du kunde dela med dig av ditt mönster. Tycker verkligen att dina mattor är superfina!! :)

    Tack på förhand!

    /Isabella

    SvaraRadera