fredag 2 januari 2015

Så har både jul och nyår passerat!

Jag har inte avgett några stora nyårslöften... förutom att jag lovat mig själv att få bättre ordning på mina oklippta mattrasor. Jag har tidigare haft dom liggandes i kartonger, opraktiskt och besvärligt att hitta rätt.



















Det här blir bättre med genomskinliga plastbackar... lätt att få en överblick och se vad som finns i färger o.s.v.

När jag sitter här och plockar med mina "trasor" inser jag att det kommer att gå åt många lådor, jag har köpt på mig ett gäng, får se om de räcker (det här är bara en bråkdel av mitt trasförråd)
Annars får jag komplettera... Jysk säljer backarna som kampanjvara till ett överkomligt pris månaden ut!




















Jag har inte varit i vävboden sedan före lucia, så nu börjar jag längta... samtidigt som jag sorterar försöker jag hitta inspiration och ideér till vad jag vill väva framöver.

Till sist önskar jag alla som tittar in en riktigt god fortsättning på det nya året!

* Irené *

3 kommentarer:

  1. Åhh vad inspirerad jag blir av dina vackra mattor!!! Jag har precis satt upp min första varp och håller på och lär mig. Jag har satt upp en rosengång och har kanske tagit mig vatten över huvudet. Men det är ju sååå mycket finare än tuskaft. Jag hittade ett mönster i en bok som jag solvat efter. Nu längtar jag efter att få komma igång! Tusen tack för allt vackert du delar med dig av! Vänligen Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina rader Cecilia och lycka till med rosensgångs-väven... det går säkert bra! Ett gott råd är att använda mjuka och smidiga mattrasor till bårderna/ Hälsningar Irené

      Radera
  2. Tack för tipset! Det ska jag tänka på!! :D
    Vänligen Cecilia

    SvaraRadera