lördag 14 februari 2015

Den här veckans vävpysell...

En blå matta har blivit färdigvävd och fransen är knuten!
Jag gillar gåsögon, det blir så stadiga och rejäla mattor.

När jag sorterade mina mattrasor för ett tag sedan, hittade jag en *slarvpåse* med solv... se härvan som ligger på mattan :-)




















Jag ville få lite ordning och reda på solven men hade inget riktigt redskap för ändamålet. Kollade lite vad som fanns i skåpen.... med påföljd att adventsljustaken fick titta fram igen och det funkade jättebra!





















Nu blev det prydliga buntar och jag vet att det är c:a 100 st solv i varje bunt :-)

* Iréne *

4 kommentarer:

  1. Bra lösning på problemet med att få solven i rätt ordning. Jag har en bunt lösa solv så jag ska nog ta fram adventsljusstaken också....Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla sätt är bra utan dom dåliga brukar man säga :-)

      Radera
  2. Snygg matta och ett sådant bra hjälpmedel!

    Kram Agneta

    SvaraRadera