söndag 13 juli 2014

Gråväder...

Då passar det bra att sitta i vävstolen!



















Jag har börjat väva på en gåsögon-matta i grått- svart- vitt, jag motsatstrampar för att få fram mönstret i två färger.





Till mattrasor den här gången... ett kasserat svart överkast, några svarta jeans plus mina avlagda och urblekta panelgardiner.























Nu hoppas vi på lite regn under dagen, det är så torrt i skog och mark. För ett par veckor sedan plockade maken kantareller... men om dom ska komma i gång igen så behövs det regn!























* Irené *

6 kommentarer:

  1. Den där mattan blir supersnygg :)

    SvaraRadera
  2. En dum fråga kanske, men hur motsatstrampar du gåsögat?
    Har sett ett liknande mönster men då var det en rosengång.
    Snyggt blir det!!!
    /Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna... jag har inget mönster eller vävnota till den här mattan. Jag har bara testat mig fram och motsatstrampar ungefär som i rosengång f.ö.v. är det samma solvning och trampuppknytning som vanliga gåsögon!

      Radera
  3. Snyggt igen!
    Det måste vara varmt för hundarna men pälsen skyddar väl lite från värmen också?! Mitzi kunde gå och lägga sig mitt i solen så man trodde att hon skulle få solsting. Men sen svalkade hon sig en stund i skuggan.

    Kram från Agneta

    SvaraRadera
  4. Mattan är ursnygg! Sparar bild för framtida inspiration/ emma

    SvaraRadera