tisdag 26 mars 2013

Lite kul med sista varpsnutten i Rosengångsväven...

Det var så lite varp kvar att det egentligen inte räckte till något! Jag har länge velat prova på att väva med sisalgarn och se hur det funkar, nu såg jag tillfället att "leka lite" med det sista av varpen. Det gick riktigt bra... här har jag mattvarp som mellaninslag i tuskaft men nästa gång ska jag testa med lite grövre även i tuskaftet.


Jag gjorde en inknuten kant av fransarna... första gången jag gör det och  kan inte påstå att det blev så snyggt, det får jag nog träna på :-)
Lite för liten som dörrmatta ... men som en  plätt att ställa skorna på blir bra.

Nu är det snart påsk och därmed dags för mig att ta tag i lite andra göromål under resten av veckan!
* Irené *

7 kommentarer:

  1. Det blev en fin liten matta att ställa skorna på. För många år sedan vävde jag mattor med sisat och trasor (vartannat inslag av varje) och de blev riktigt fina.
    Glad Påsk.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det där blev ju jättefint! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Så fin lillmattan blev!
    Trevlig påskhelg önskar jag dig

    SvaraRadera
  4. Hej
    Roligt att läsa och se i din blogg. Blir så inspirerad att väva en matta i gåsögon, får väl se när det blir höst igen.
    Gunvor

    SvaraRadera