lördag 9 mars 2013

En tom vävstol...

Mattan av de "gamla" mattrasorna är färdig!



Den blev stadig och rejäl, plus att jag gillar färgen och de milerade tonerna!




















Men nu har jag en tom vävstol och funderar på, vad jag ska sätta upp för väv framöver? Jag sitter ofta och tittar i den här boken Nya Vävar, och det finns mycket som inspirerar vill jag lova!






















Bl.a. fina vävar i Munkabälte...




Kanske jag skulle prova på det ... jag har en hel del cottolingarn liggandes, så det kunde ju passa!



Ja, jag får tänka på saken... nu är det lördag igen och jag önskar alla en fortsatt fin helg :-)

8 kommentarer:

  1. Mattan blev ju så fin !!!!
    Munkabältet är så fin man kan variera sig så mycket i den.
    I vår vävstuga "skäl & hjärta" har vi den varianten av munkabälte uppsatt, jag vävde en väggbonad i 16/2 lin som mönsterinslag andra väver dukar i den uppsättningen.
    Kramar Eva-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så förtjust i din munkabältesväv, när du visade den på bloggen... kan tro att den blev snygg som väggbonad!
      Kram Irené

      Radera
  2. Jättesnygg matta! Munkabälte blir säkert bra, det är kul att kunna variera och dessutom blir det ett roligt avbrott från mattväven. Linnea

    SvaraRadera
  3. Så fin mattan blev! Just det där munkabältesmönstret har jag en varpfläta för. När mina gåsögon är klara ska jag sätta upp den och väva en löpare till min mor. Tycker det är superfint.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Mattan blev väldigt lyckad. Det känns alltid skönt när man kan ta till vara det som ligger, men det tar lite tid att samla ihop allt. Jag har just sorterat mattrasor och hittar inte det jag behöver men an massa andra färger. Kanske man skall ta dessa odefinierbara färger till en gåsögonmatta?

    SvaraRadera
  5. Mattan är jättefint. Mönstret kommer riktig fram!
    Munkabälte är ett bra val - i fall man tröttnar, kan man knyter om och väva hålkrus, som ofta kommer att liknar lite mer gagnefkrusen. Lycka till med uppsättningen.

    SvaraRadera
  6. Så snyggt det blev! Är sugen att väva en själv, får se när det kan bli. Har också tom vävstol, alltid härligt att planera:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera