måndag 18 mars 2013

Munkabälte

Mitt tänk är att jag i första hand vill ta hand om det material jag redan har och göra något av det! Så glad i hågen, plockade jag fram ett par gröna färger som jag trodde skulle passa bra till min munkabältesväv och varpade till en fläta...                 



Jag har vävt upp lite mönster...  men med facit i hand, så svårt det blev att hitta och välja  färger som passar till inslag! Jag har testat lite med rosa, oblekt, blått och även gult men det enda som känns rätt just nu är vitt. En tanke är, att jag kanske kan hitta någon röd färg som passar och det får bli jullöpare?


Goda råd och ideér mottages tacksamt!!!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad tror du om svart och vitt inslag? Kan bli fint vårigt.

    SvaraRadera
  2. Lite svårt att se grönfärgen på bilden, men om den går i skogsgrönt så varför inte rost, lejongult eller någon annan dämpad färg. Rött blir ju också snyggt och vitt var väl fint?
    Lycka till och ha det så gott!

    SvaraRadera