tisdag 19 mars 2013

Fortsättning Munkabälte....

Tänk att det är så svårt ibland... jag skrev ju i gårdagens inlägg om mitt dilemma att hitta "rätt färger" till inslag i min gröna löpare! Utav Irene fick jag tipset att lägga till lite svart och det kanske inte blir så dumt? Britten  föreslog att inslag av rost kunde passa eller rött... i och för sig är det ju tur att man inte har större problem, än att hitta rätt inslagsfärger:-) Men jag blir lite frusterad när jag inte får till det!


Jag har nu bestämt mig för att väva en mindre löpare med färgerna som ovan och sen får den här väven stå och mogna till sig. Det lutar nog åt att det blir jullöpare av den till slut, jag ska skicka efter färgprover på garn och se efter några röda färger som passar, men nu nog om detta! Jag har ju en vävstol till som också vill ha ny varp, så i morgon ska jag varpa en mattvarpsfläta... det känner jag mig mer hemma med :-)
Nu ska jag se på Bygglov/ Irené

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det blir en fin löpare. Du får prova lite olika inslagsfärger och se vilket som blir bäst. Det är alltid svårt att säja i förväg, eftersom färgerna reagerar olika beroende på vad de är tillsammans med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det här ska jag visar mina vävdamer, eftersom vi har liknande färger liggande i vävstugan. Men än så länge vägrar de att väva av garnet...

    Jättesnyggt !

    Marianne

    SvaraRadera
  3. Skönt att använda det man redan har hemma! Det svarta till blev snyggt tycker jag. Och en jullöpare med rött blir nog också fint.
    Tur att du har en vävstol till så du kan fundera i lugn och ro!

    Kram Agneta

    SvaraRadera